תפריט סגור

רובי ונונו – הצצה למכונת הטיאוט החדשה

רובי ונונו, הבעלים והמייסד של חברת ר.ג.א. אשר אותה הקים בשנות ה-80 מעריף כי בתוך שלוש עד חמש שנים לא תהיה בישראל הצדקה למכונות טיאוט היושבות על משאיות 12 ו-15 טון: “מכונות על משאיות 12 ו-15 טון עולות יותר כסף וצורכות הרבה יותר דלק, במיוחד כיום, כשמחירי הדלק מאמירים ואחזקתם הופכת להיות יקרה יותר.
סוגיית הרעש של משאית העובדת בשעות הבוקר המוקדמות חשובה, וגם זיהום האוויר ורדיוס הסיבוב שלה מהווים גורמים שיש להתחשב בהם.
בנוסף, רובי ונונו מסביר שהרכב גבוה זה מקשה על ראיית הולכי רגל וזו בעיה רצינית. לפעמים המכונה נכנסת בתוך עצים וענפים ונגרמים נזקים למראות ולצ’אקלקות הבולטות מעל גג המכונה.
הפיתוח המשותף של דיימלר וברוק תום להצלחת מותג מיצובישי קאנטר בתחום זה.
רובי ונונו מציין “מלבד המחיר האטרקטיבי ברכישה ובאחזקה של המשאית, הכלי תפור למשתמש. בהפעלת מכונת הטיאוט נופל העומס על הסרן האחורי. השלדה של הקאנטר עמידה בפני פיתול והיא לא תישבר, תיסדק או תינזק. המשאית נמוכה יותר, צרה יותר, רדיוס הסיבוב שלה קטן יותר והניידות שלה דומה לזו של משאית רגילה. בנוסף המחלקה הטכנית שלנו מקבלת קייט מוכן וברור שיש לו שנים של ניסיון”.
מכונת הטיאוט ברוק מורכבת על שלדת מיצובישי קאנטר 7C18 (7.5 טון) העומדת בתקן יורו 4 ופועלת בשיטת EGR ( ללא צורך בתוסף אוריאה). המנוע של המשאית, תיבת ההילוכים (ידנית ששה הילוכים), תא הקבינה והאבזור כולל כיסא ISRI מקורי, זהים לקיים במיצובישי קאנטר המשווקת בישראל.
מכונת הטיאוט מצוידת במנוע VANGUARD, דגם D950, המפיק 24 כוחות סוס ב-3,600 סל”ד וששה קנ”מ בטווח עבודה של 2000 עד 2600 סל”ד.
היתרונות של מנוע כפול – למשאיות ולמכונת הטיאוט מתבטאים במעבר בין ערים או בנסיעה לריקון המכל (לדוגמא מאור יהודה לחירייה). הקאנטר יכולה לנסוע במהירות רגילה המוגבלת ל-90 קמ”ש ובכך נחסך זמן רב לעומת מכונות אחרות הפועלות על מנוע משולב ועל מחשב דרך השולט על כל המערכות אשר בהן הנסיעה מוגבלת למהירות של מקסימום 40 קילומטר לשעה.

רובי ונונו
רובי ונונו