תפריט סגור

רוברט (רובי) ונונו מציג מידע חשוב על רכב הטיאוט

רוברט ונונו - כתבה

ככלי הנע בזחילה ברחוב תוך שהוא מייצר צליל ייחודי של שאיבה, קירצוף ושטיפה, משאית הטיאוט מושכת תשומת לב. מימדיו הצנומים של הרכב הופכים אותו לחביב ובלתי מאיים וכאשר מדובר בתרגום מוחשי-ויזואלי עבור התושבים לתמורה עבור מיסים שהעירייה גובה מהם.
התושבים לא מהססים לגשת, להפנות טענות וטרוניות, לשאול שאלות או סתם לחוות דעת מומחה. באחד מהרחובות הקטנים מתקרב תושב נרגן אל חלונו של יוסי העובד של חברת ר.ג.א. (שנמצאת בניהולו של רובי רוברט ונונו) ושואל אותו למה לא שוטפים גם בבניין מספר חמש. יוסי נדרש לגייס סבלנות ואדיבות של נותן שירות עירוני ומציין שפעם-פעמיים בשבוע שוטפים שם עם הגרניק ולא כל יום. והתושב אומר לו שהוא בחופש ורואה שלא מגיעים אליו, ויוסי נשאר רגוע ואדיש ומציין שצריכים לנהוג כלפי התושבים באדיבות. יש כאלו כל יום וצריך לדעת לדבר איתם בכדי שיהיו מרוצים כי בסופו של דבר אנו מייצגים את עובדי העירייה והם מייצגים את העיר עצמה.
יכולת התימרון של הרכב הזה מרשימה בזכות רדיוס הסיבוב הקטן ואורכו הכללי הקצר של הרכב. פניות פרסה ברחוב עם עניין של מה בכך וכך גם תימרון בין כלי רכב חונים.
חוץ מהעובדה שהכלי לא מעלה אבק סביבו, לרווחת התושבים, הרכב החדש מציע מאפיינים ששיפרו מאוד את יעילות העבודה של העובדים בגרניק.
רוחב הטיאוט של הכלי הינו 3.25 מטר מרשימים והמכונה הזו יכולה לכסות רוחב של נתיב שלם בכל פעם ואין צורך לחזור לאותו מסלול בפעם השנייה.
יום העבודה של העובדים ברכב הטיאוט מתקצר מאוד בזכות מאפיין נוסף “במשאיות הראשונות כשהייתי רוצה שהגרניק יעבוד הייתי צריך לעצור ולהוציא הילוך לניוטרל, פה גם כשאני נוסע הגרניקיסט עובד. זה יתרון ממש גדול כי אני לא צריך לעמוד עם הרכב בשביל שהוא יעבוד.
רובי ונונו מסביר כי ימי העבודה התקצרו משמעותית בזכות היכולת להמשיך ברכב הטיאוט בתנועה ולא לעצור, המנוע העצמוני שמניע את המברשות, היונקים ומערכת המים פועלים בכל עת. הנהגים לא מכבים את המנוע העליון של המערכת ובגלל שהנסיעות כל כך קצרות אז אין טעם להדליק ולכבות.
יש קטעי רחוב שבהם העובדים יושבים ברכב וניקוי הרחוב מתבצע בעזרת המברשות והיניקה בלבד ובמהירות העירונית הזורמת עם התמונה.